vrijdag 26 april 2013

zelf een tag maken

Vandaag laat ik zelf een techniek zien, die je kunt toepassen op een tag.
Het is een techniek van Tim Holtz.
Ik vind hem zelf prachtig om mee te werken.
Ik zal het in stappen uitleggen
Je hebt nodig:
een tag
distress ink
minimister
embossingpoeder wit en clear (= doorzichtig)
embossing inkt
heat tool
stempel

Allereerst zet je een stempel met je embossinginkt in het midden van de tag.
Direct daarna doe je er witte embossingpoeder erover heen.


Deze ga je droog blazen met je heattool.

Dan bewerk je je tag met distress ink


Hierover spuit je met je minimister water




Eerst goed afdrogen en dan helemaal be-inkten met je embossinginkt.
Nu doe je over je hele tag clear embossing poeder
en droogt deze vervolgens weer met de heattool.


Eventueel bewerk je de randen nog even met de bruine distress ink
zodat het wat meer diepte krijgt.


en klaar is je tag!


Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Veel plezier ermee!

 

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi Judith bedankt voor de goede uitleg
    Gr Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een super gave tag Judith! bedankt voor de duidelijke uitleg en ga ik beslist een keer proberen:0)
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het heeeel erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten.... Groeten Judith